Alexela võttis klienditeenindusele appi juturoboti
Eesti üks suurematest energeetikaettevõtetest Alexela võttis kasutusele ADM Interactive’i loodud juturoboti, mis vähendab klienditeeninduse koormust ja aitab suurendada müüki ka keerulistel aegadel.
Alexela veebilehele integreeritud chatbot ehk juturobot erineb teistest sarnastest lahendustest peamiselt selle poolest, et see ei põhine masinõppel ja on seega kordades soodsam. Samas ei jää see funktsionaalsuselt alla ka tehisintellektiga varustatud robotitele.
„Teeme Alexega juba ammu tihedalt koostööd ning uurime pidevalt võimalusi, kuidas Alexela klientide kogemust aina paremaks muuta. Juturobot on osa sellest tervikust. Konkreetne eesmärk oli vähendada klienditeeninduse töökoormust virtuaalse klienditeenindajaga nii, et sellega ei kaasneks suured arenduskulud, kuid samas oleks võimalik juturobotit igal hetkel lihtsalt seadistada vastavalt muutuvatele oludele. Koostöös kliendiga otsustasime lahenduse kasuks, mis ei põhine masinõppel, kuid samas mõistab konteksti ja on kergesti hallatav,“ ütles ADM Interactive’i strateeg Andres Laaspere.
Alexela veebis kliente abistava juturoboti sarnase chatboti saab kerge vaevaga integreerida iga veebilehega ning see on võimeline samaaegselt töötama mitmes keskkonnas – näiteks avalikus veebis ja online iseteeninduses.
Laaspere sõnul on selle lahenduse tugevaimad küljed kiire integratsioon ja lihtne haldus: „Juturoboti kasutusele võtmisele eelneb klienditeeninduse ja müügiprotsesside kaardistamine. Seejärel peab välja töötama roboti „isikupära“ ning klientidele kuvatavad tekstid. Kui tarkvaraarendus on valmis, liidestatakse see olemasoleva analüütikaga ning määratakse kindlaks, kuidas robotiga alanud vestlus vajadusel päris-inimesele üle anda. Kogu protsess võtab aega kõigest mõned nädalad ning see on realiseeritav kõikides veebides olenemata alustehnoloogiast või sisuhaldustarkvarast.“
Juturoboti kasuks räägib ka klienditeeninduse töömahu oluline vähenemine, sest lihtsamad küsimused saavad kiired vastused ilma teenindaja sekkumiseta. Tänu sellele paraneb ka klientide kogemus ning rahulolu ettevõttega. Lisaks aitab chatboti kasutamine saada ka põhjaliku ülevaate nii klientide probleemidest kui ka nende liikumisest veebis, mis omakorda võimaldab olemasolevaid protsesse parendada ning teeninduse taset veelgi tõsta.
1997. aastal asutatud ADM Interactive on Eesti kapitalil põhinev digi-, IT-arendus ning infrastruktuurilahendusi pakkuv üle 120 töötajaga grupp, mille müügikäive on aastas pea 10 miljonit eurot. Müügikäibest üle 40% moodustab eksport. Meie kliendid on tuntud Eesti ja rahvusvahelised ettevõtted Hewlett-Packard, Bosch & Siemens Home Appliances, Toyota, G4S, Coop, SEB Pank, Amserv Group, SK ID Solutions ja mitmed Eesti ning Suurbritannia riigiasutused.