Kõik postitused

WooCommerce Seeria #2: sinu veebipoe otsingufunktsiooni täiustamine

Foto: WooCommerce-Series2
Foto: WooCommerce-Series2

Kasuta ära oma WooCommerce’i poe otsinguvõimaluste täielik potentsiaal

Tere tulemast tagasi WooCommerce’i artiklite sarja, kus vaatleme lähemalt sinu e-poe platvormi haldamise ja optimeerimise võimalusi. Käesolev artikkel, mis on peamiselt suunatud WooCommerce’i platvormi poodide juhtidele ja omanikele (samuti neile, kes kaaluvad antud platvormile üleminekut), on kogumik ADMi WordPressi ja e-kommertsi eksperdi Tõnis Nerepi tähelepanekutest. Tõnisel on WooCommerce’i poe funktsionaalsuse parandamiseks jagada rikkalikult kogemusi, teadmisi uutest trendidest ning praktilisi nõuandeid ja uuenduslikke lahendusi.

WordPressi sisseehitatud otsingu piirangud

WordPressi sisseehitatud otsingufunktsioon on aastate jooksul oluliselt paremaks muutunud ja sellest piisab väiksematele veebilehtedele täielikult. Kuid kui integreerid WooCommerce’i, Advanced Custom Fieldsi (ACF) või muud liidesed, mis WordPressi võimalusi laiendavad, jäävad vaikimisi määratud otsingufunktsiooni võimalused ebapiisavaks. Käesolevas blogipostituses vaatame, kuidas saad oma poe otsingufunktsiooni täiustada, et järjest kasvava dünaamilise e-poe keskkonna vajadustega kaasas käia.

Parimad tavad ja loogilised lahendused otsingu optimeerimiseks

  • Tõhusam tõrkekäsitlus ja automaatkorrektuur: kasuta funktsioone, mis tuvastavad ja korrigeerivad kasutaja sisestamisvead ning pakuvad sõnade valesti kirjutamise korral soovitusi.
  • Sünonüümide ja slängi äratundmine: veendu näiteks, et otsing „sülearvuti“ toob välja ka otsingu „laptop“ tulemused.
  • Otsingukasti nähtavus: alaliselt nähtav otsingukast aitab kasutajal navigeerida ja soodustab interaktsiooni.
  • Minimaalselt tühje otsingutulemusi: vali strateegilised tooted või sisu, mida pakkuda, kui otsing ei anna tulemusi.
  • Kategoriseeritud otsingutulemused: jaota otsingutulemused sisutüübi järgi (tooted, postitused, retseptid, kategooriad jne), et pakkuda paremat kasutajakogemust.
  • Kasuta otsingute analüüsi: jälgi ja analüüsi kasutaja otsingutrende, et parandada oma veebisaidi sisu ja sellele vastavalt ka otsingualgoritmi.

Otsingu kasutajamugavus (UX)

Otsingu parema kasutajamugavuse (UX) tagamiseks WooCommerce’i poes tuleb mõista klientide käitumise nüansse ja otsingufunktsioonide tehnilisi aspekte. Baymardi Instituudi andmetel on otsingu kasutajamugavuse täiustamise põhitegur tõhusa automaattäitmise funktsiooni rakendamine. Kuigi 80% e-poodidest pakub automaattäitmist, teeb vaid väike osa neist seda ilma kasutaja navigeerimist ja toodetega tutvumist mõjutavate probleemideta.

WooCommerce’i otsingu kasutajamugavuse optimeerimiseks kaalu järgmisi võimalusi:

  • Hoia automaattäidetavad loendid mugavalt hallatavad: kui kasutaja liiga paljude soovitustega üle kuhjata, võib tal olla raske valikut langetada. Sea eesmärgiks koostada desktop’ile lühike loend umbes 10 soovituse ja mobiiliplatvormidele 4–8 soovitusega, et kasutaja saaks kiirelt ja mugavalt otsuse teha.
  • Sea asjakohased soovitused ettepoole: paiguta kõige asjakohasemad ja populaarsemad soovitused loendi eesotsa, kuna kasutajad valivad tõenäoliselt nende hulgast.
  • Kasuta kvaliteetseid pilte: kui sinu automaatsoovitused sisaldavad pilte, veendu, et need on kvaliteetsed ja teevad esitatud valikud veelgi selgemaks.
  • Seadmetundlik disain: veendu, et otsingu- ja automaattäitmise funktsioonid on täielikult seadmetundlikud ja pakuvad sujuvat kasutuskogemust kõigis seadmetes ja ekraanisuurustes.
  • Vii kasutajalt nõutav tegevus miinimumi: kasuta nutikaid algoritme, mis ennustavad kasutaja otsitut minimaalse sisendi põhjal, et toodete leidmine oleks võimalikult lihtne.
  • Testimine ja tagasiside: testi oma otsingu kasutusmugavust reaalsete kasutajatega ja kogu tagasisidet, mille põhjal kasutajakogemust pidevalt täiustada.

Automaattäitmise funktsiooniga lähemalt tutvumiseks ja Baymardi Instituudi üheksa parima tava kohta rohkem lugemiseks külasta linki:

Baymard Institute – 9 UX Best Practice Design Patterns for Autocomplete Suggestions

Nende juhiste järgimisega saad oma WooCommerce’i platvormi poe otsingumugavust oluliselt suurendada, mis toob omakorda kaasa suurema kaasatuse ja rahulolu ning potentsiaalselt kõrgemad konversioonid.

WooCommerce’i põhilised otsingupluginad

Oma poe otsingufunktsiooni täiustamiseks kaalu järgmisi pluginaid:

WP Extended Search
See lihtne, kuid võimas plugin võimaldab WordPressi otsingufunktsiooni märkimisväärselt kohandada. Pluginat saab konfigureerida nii, et see hõlmaks otsinguid postituse metaandmetes, autorite nimedes, kategooriates, siltides või kohandatud taksonoomiates, mistõttu on see suurepärane valik laia tootevalikuga poodidele. https://wordpress.org/plugins/wp-extended-search/

Advanced Woo Search
WooCommerce’i poodidele kohandatud plugin toetab AJAXi otsingut ja otsib erinevatelt tooteväljadelt, sh pealkirjadest, sisust ja laoühikutest. Plugina eesmärk on pakkuda e-poodidele sujuvat otsinguvõimalust.
https://wordpress.org/plugins/advanced-woo-search/

Ivory Search
Täiustab WordPressi vaikeotsingut ja võimaldab kiirete ning dünaamiliste tulemuste saavutamiseks luua kohandatud otsinguvorme koos AJAXi otsinguvõimalustega. See kaasab potentsiaalsed kliendid ja aitab vähendada põrkemäära.
https://wordpress.org/plugins/add-search-to-menu/

Search & Filter
See plugin lisab WordPressile täpsemad otsingu- ja filtreerimisvõimalused. Kasutajad saavad teha otsingu erinevate parameetrite järgi, näiteks kategooria, sildi, kohandatud taksonoomiate ja postituse tüübi järgi, mis tuleb kasuks suurte kataloogidega poodides.
https://wordpress.org/plugins/search-filter/

ACF: Better Search
Täiusta WordPressi vaikeotsingut ja kaasa sisu Advanced Custom Fields plugina valitud väljadelt. See töötab automaatselt ja sobib täiuslikult poepidajale, kes kasutab oma WooCommerce’i poe kohandamiseks ACFi.
https://wordpress.org/plugins/acf-better-search/

Kokkuvõte: pidevalt arenev otsingumugavus

WooCommerce’i otsingufunktsiooni parandamine ei tähenda ainult õigete pluginate installimist, vaid ka oma klientide otsingukäitumise mõistmist ja nende vajadustega pidevat kohandumist.

Mõningaid teemasid oleme käsitlenud ka juba eelmistes artiklites. Nii et kui sa neid ei märganud, siis: WooCommerce’i artikkel nr 1. Kuidas teha WooCommerce’i pood kiiremaks?

Järgmiste sama seeria artiklite teemad:

  • Kuidas oma e-poodi palju mugavamalt hallata? 
  • Gutenbergi kasutamine ja uus ajastu sisuhalduses 
  • Milliseid pluginaid kasutada turundustöö lihtsustamiseks ja müügi suurendamiseks? 
  • Kuidas tõsta e-poe turvalisust? 
  • Kuidas üldse valida oma e-poodidele õigeid pluginaid? Mida jälgida? 
  • Kuidas luua selline pildipanga lahendus, mille haldus oleks võimalikult lihtne?

Jälgi meid LinkedInis või Facebookis, et ka järgmisi postitusi lugeda.

Kõik postitused