Rahvusvahelise testijate päeva eri: tarkvara kvaliteedi tagamise telgitagused
11. september
Kuidas kvaliteedi tagamine läbi testimise kujundab arenduse edu
Kvaliteedi tagamine (Quality Assurance – QA) on tarkvara arendamise protsessi lahutamatu ja oluline osa. Selle olulisust ei saa üle hinnata, kuna kvaliteetne tarkvara on lõppkasutajate ootustele vastamise nurgakivi. Kvaliteedi tagamisel on keskne roll probleemide varajasel tuvastamisel ja kulude vähendamisel, mis tulenevad töö ümber tegemisest ning pidevast hooldusvajadusest. Kvaliteedi tagamine hõlmab endas mitmeid tegevusi nagu testimine ja koodi ülevaatus, mille eesmärk on leida ja vähendada tarkvaras leiduvaid potentsiaalseid riske ja kitsaskohti. See ennetav lähenemine vähendab tunduvalt ootamatuste tekkimise, turvariskide ja andmete kao tõenäosust.
Lisaks tagavad kvaliteedi tagamise protsessid tarkvara pideva töötamise eri keskkondades, platvormidel ja seadmetes. Tänapäeva maailmas, kus pea kõik seadmete ja platvormide on omavahel ühenduses, on järjepidevus esmatähtis. Mitmeid tööstusvaldkondi valitsevad ranged regulatoorsed nõuded ja vastavusstandardid ning siin on kvaliteedi tagamise roll kindlustada, et tarkvara ühtib nende standarditega, vähendades sellega nii seadusandlikke kui ka finantsilisi riske.
Kõrge kvaliteediga tooted on usaldusväärsed ja professionaalsed ning nende kasutamine tõstab organisatsiooni mainet. Tänapäeva konkurentsitihedas maailmas võib kvaliteet olla see, mis organisatsiooni teistest esile tõstab. Vähemate defektidega, parema jõudlusega ning parima kasutajakogemusega tarkvara võib seega anda ettevõttele tõsise konkurentsieelise.
Kvaliteetne tarkvara tõstab kasutajate usaldust toote suhtes. Kui kasutajad on kindlad, et tarkvara töötab nii nagu oodatud, pole nad ainult mitte altimad seda kasutama, vaid ka seda teistele soovitama.
Kvaliteedi tagamine läbi testimise ADM-is
ADM-il on hästi toimiv ja täieulatuslik kvaliteedi tagamise protsess, mida kasutame oma tarkvaratoodete ja -teenuste puhul. Oleme ADM-is pühendunud suurepäraste teenuste pakkumisele kliendi projekti kõikides etappides. Oma tarkvaraprojektide arendamises kasutame agiilse arengu raamistikke nagu Scrum ja Kanban. Nende metodoloogiate keskmes on iteratiivne areng, koostöö olulisus ja funktsionaalse tarkvara kiire valmimine.
Kvaliteedi tagamise protsesside liitmine arendusprotsessidega on meie lähenemise fundamentaalne osa. Pöörame ADM-is tähelepanu turvalisusele, jõudlusele, ligipääsetavusele ja teistele kriitilistele aspektidele. Meie tiim viib läbi põhjalikke tarkvara testimisi, mis sisaldavad kitsaskohtade hinnanguid, koodi ülevaatust ja läbistustestimist. Selline karm testimisrežiim võimaldab meil kiiresti kindlaks teha ning tegeleda meie toodete ja teenuste võimalike turvariskidega.
Lisaks astub ADM sammu kaugemale ja pakub tööga seonduvat laiaulatuslikku dokumentatsiooni ning koolitusi. Need väärtuslikud lisateenused on loodud selleks, et meie tarkvaraarendajaid, testijaid ja kvaliteediprofessionaale võimestada, et nad saaksid järjekindlalt järgida oma valdkonna parimaid tavasid. Usume, et pühendumus pidevale arengule mitte ainult ei parenda meie organisatsioonisiseseid protsesse, vaid tagab ka selle, et meie kliendid saavad kõrgeima kvaliteediga parimat teenust.
Millist emotikoni kasutaksid oma tunnete kirjeldamiseks, kui leiad olulise vea just enne tarkvara lansseerimist? 🤔 🤘
Kui su töö oleks laul, siis milline ja miks? The Beatles – Come together. Sest seal on sõnad -> “He says I know you, you know me, one thing I can tell you is you got to be free” (Ta ütleb, et tunnen sind, sina tunned mind, ning üks, mida kindlalt öelda võin, on see, et sa pead olema vaba) – saan anda vea vabaks, kui see lõplikult korda tehakse 🙂
Milline on kõige kummalisem seade või platvorm, kus oled pidanud tarkvara testima? Ei tule meelde.
Kas saaksid jagada mõnda vea leidmise lugu, mis tiimis kõiki naerma ajas (muidugi pärast selle parandamist)? Ükskord kirjutas üks klient tagasisideks “tundub timm”. Google tõlkis selle järgmiselt “tundub rumal”, kuid tegelikult tähendab see eesti keeles, et kõik on korras 🙂
Kui sa saaksid luua ühe testimise superkangelase, siis mis oleks tema supervõime ja nimi? Endorphin. Supervõime – > teha kõiki õnnelikuks.
Kuidas sa pärast pikka tööpäeva kõige meelsamini aja maha võtad? Muusikat kuulates ja jalutades.
Milline magus snäkk aitab sul pikad testimismaratonid üle elada? Päevalilleseemned, puuviljad, kuivatatud puuviljad ja loomulikult šokolaad.
Kui oleksid tarkvaraviga, siis milline? Raskelt defineeritav.
Milline on kõige alahinnatum oskus, mis aitab sul kvaliteediinseneri rollis endast parim anda? Initsiatiiv.
Mis on ADM-is kvaliteediinsenerina töötamise parim osa? Professionaalsed ja vastutustundlikud kolleegid.
Tutvu ADMi testimise superkangelastega: Ola Tallinnast
Millist emotikoni kasutaksid oma tunnete kirjeldamiseks, kui leiad olulise vea just enne tarkvara lansseerimist? Hmm, see sõltub sellest, kas meil on tiimina piisavalt aega, et viga enne lansseerimist parandada. Sellisel juhul valiksin selle näo 🙂. Vea parandamine tõstab toote kvaliteeti, seega on tegu hea uudisega. Kui meil aga on vähe aega, valiksin 😞. Siiski peame tiimina koostööd tegema ja tagama, et viga saab parandatud ning kinnitustestimine ja regressioonitestimine tehtud. Kui vajame selleks kõigeks lisaaega, räägime kliendiga selle läbi.
Kui su töö oleks laul, siis milline ja miks? We Are The World Michael Jacksonilt. Laulus on sõnad “Making the World a better place” (muutes maailma paremaks paigaks) – midagi sarnast teevad ka kvaliteediinsenerid, tagades kliendi toodete suurepärase kvaliteedi.
Milline on kõige kummalisem seade või platvorm, kus oled pidanud tarkvara testima? Hmm, üks kihlvedude platvorm, kus mul oli probleeme peamise funktsiooni automatiseerimisega Iframe’i probleemide tõttu, kuid lõpuks leidsin lahenduse Cypressi kasutades.
Kas saaksid jagada mõnda vea leidmise lugu, mis tiimis kõiki naerma ajas (muidugi pärast selle parandamist)? Naljakas lugu juhtus siis, kui üks nõudmine oli kirjutatud teises keeles ja tõlge tähendas midagi muud, nii et arvasin, et tegu on veaga. Arendajaga suheldes avastasime lõpuks, et olime kumbki saanud tõlkest erinevad tähendused, ja tuli välja, et temal oli õigus. Pärast naersime koos ja ma sain lõpuks tarkvara testitud.
Kui sa saaksid luua ühe testimise superkangelase, siis mis oleks tema supervõime ja nimi? Supervõimed – võime näha märkamatut, kiirus, tugevus ja täpsus, just nagu Superman, kes ei kuku. Nimi – Olman.
Kuidas sa pärast pikka tööpäeva kõige meelsamini aja maha võtad? Pärast pikka tööpäeva ma enamasti lihtsalt kerin end teki sisse, kuulan jazzmuusikat või midagi aeglast ja ilusat, või vaatan mõnda head filmi, kuni ma magama jään.
Milline magus snäkk aitab sul pikad testimismaratonid üle elada? Minu lemmiksnäkk on India pähklid. Need hoiavad mind energilisena.
Kui oleksid tarkvaraviga, siis milline? “Feature Creep Bug”, mis kogub endasse teavet ja funktsioone, mis jäävad sageli algsest skoobist väljapoole.
Milline on kõige alahinnatum oskus, mis aitab sul kvaliteediinseneri rollis endast parim anda? Ütleksin, et suhtlusoskus/emotsionaalne intelligentsus on kvaliteediinseneri ametis väga vajalikud oskused. Teadmine, kuidas teavitada arendusmeeskonda vigadest ja intsidentidest, on ülioluline. Õiged teadmised soodustavad ühtsust ja usaldust, mis omakorda loob õhkkonna, kus saab anda tagasisidet, mis tagab suurepärase tootlikkuse.
Mis on ADM-is kvaliteediinsenerina töötamise parim osa? ADM-is kvaliteediinsenerina töötamine on seni olnud suurepärane. Inimesed, tiim ja juhid on olnud väga toetavad. Teineteisemõistmine arendusmeeskonnaga on olnud suurepärane, tiimis valitsev suhtumine, et oma arvamust tuleb avaldada, on panustanud ühtsustunde ja sünergia tekkimisele, mis aitab kaasa kvaliteetsete toodete loomisele.