ADM Interactive võitis Digitegu 2019 konkursil nii peaauhinna Grand Prix, millele kandideerisid Digitegu 2019 kõikide kategooriate võitjad, kui ka online-reklaami kategooria. Võidu tõi ADMile koostöös Mediabrands Digitaliga airBalticule loodud AWS serverless arhitektuuril põhinev airBalticu piletisüsteemiga integreeritud bänner. Auhinnad anti üle 12. novembril Tallinnas toimunud konverentsil Best Internet.

Digitegu 2019 online-reklaami peaauhinna võitis koostöös Mediabrands Digitaliga loodud Baltikumi juhtiva lennufirma airBaltic reklaamilahendus, mis kuvas bänneril lennupiletite hindu reaalajas. Lahenduse eesmärk oli vältida sageli esinevat olukorda, kus potentsiaalsele kliendile kuvatakse küll reklaamil soodsaid hindu, kuid reaalses ostukeskkonnas on lubatud hinnaga piletid juba otsa saanud. Serverless pilvetehnoloogia rakendamise eesmärk oli optimeerida halduskulusid nii, et ei kannataks lahenduse koormustaluvus. Samuti oli projekti eesmärk muuta efektiivsemaks meediaplaneerimise protsessi luues lahenduse, mis kohaldub erinevate keskkondade nõuetega ning mida on võimalik meediaplaneerijatel erinevate parameetritega juhtida. Võidu toonud unikaalne lahendus suurendas reklaamile reageerinud kontaktide kvaliteeti 25% ja sellele järgnenud reaalsete ostude hulka kuus korda.

ADM Media juhi Ailar Jüriado sõnul kuvavad tavalised staatilised bännerid küll hinnainfot, kuid lennufirmade kiire dünaamilise hinnaarvestuse tõttu aegub selline info väga ruttu. Vananenud hindadega bänneritelt alustatud ostuportsess tekitab aga tarbijates kergesti pettumust, kui lubatud hinnaga piletid ei ole enam saadaval.
„MBD-lt saadus sisendi ja analüüsi põhjal otsustasime seda muuta kuvades klientidele ainult reaalseid hindu, ainult reaalselt saada olevatele lendudele. Meie lahendus võimaldas ka optimeerida meediakulusid, sest bänneril klikkisid peamiselt vaid need kliendid, kes soovisid näidatud hindadega pileteid osta. Lisaks sellele aitas selliselt loodud bänner hoida kokku bännerite haldus- ja tootmiskulusid, kuna aina hindade muutudes ei pidanud looma uute loovlahendustega bännereid,“ ütles Jüriado.

ADM’i ärisuund ADM Media lõi dünaamilise lahenduse koostöös MBD meeskonnaga, mida oli võimalik kasutada erinevates kanalites, võrgustikes ja regioonides ka väga suurte koormuste ja mahtude juures.

ADM’i juht Riho Pihelpuu: „Digitegu 2019 online-reklaami kategooria võit ja peaauhind Grand prix on järjekordne ülihea näide heast koostööst meie partneri MBD-ga ja ADMi meediale, arendusele ja pilvetehnoloogiale spetsialiseerunud tiimide vahel. Just täpselt sellist meeskondadevahelist sünergiat tuligi arendama Ailar Jüriado, kes on alates novembrist ADM Media juht. Ailari mitmekülgne turunduse ja meedia automatiseerimise kogemus aitab erinevaid valdkondi kokku siduda ja luua uusi innovaatilisi lahendusi, mis aitavad kindlasti meie klientide äri oluliselt edukamaks muuta. Eraldi tahan tänada ja tunnustada Delfi online-reklaami meeskonda, kelle abil saime antud lahendust katsetada ja piloteerida.“.

Aasta Digitegu 2019 žüriisse kuulusid Initiative’i tegevjuht Indrek Soom, Google’i tegevusharu juht Kristina Randver, Httpool Estonia maajuht Kerttu Talvik, Velveti disainijuht ja partner Pärtel Vurma, Turunduskoolitused OÜ asutaja Katrin Viilmaa-Otsing, FCR Media partner ning müügi- ja turundusjuht Anni Kitsing, Swedbank Eesti turundus- ja müügiosakonna juht Arno Pae, Helmese digiturunduse juht Urmet Seepter.

Digitegu auhinnaga on silmapaistvaid digilahendusi pärjatud 2012. aastast. Alates sellest ajast on ADM Interactive olnud võidukas igal aastal vähemalt ühes kategoorias. Erandlik oli aasta 2013, kui ADMi pärjati tervelt neljas kategoorias: sotsiaalmeedia, veebileht, online-reklaam ja integreeritud digitaalkampaania.

*Pildi autor: Marko Mumm

ADM Interactive

E-post: info@adm.ee
Reg nr: 10474271
VAT nr: EE100046715

Tallinn

Kultuurikatel, Põhja pst 27a, Tallinn, 10415
Tel: +372 617 7600

London

20 Birchin Lane, London EC3V 9DU
Tel: +44 7451 213604