Toyota Balticu ja ADMi kolme erineva äriliini ühistööna valminud uudne digimeedia lahendus võitis Aasta Digitegu 2022 innovaatilise digiturunduse kategooria ja peaauhinna ehk Grand Prix. Võidu pälvis Toyota püsitegevus digikampaaniate efektiivsuse tõstmiseks loodud automatiseeritud Facebooki dünaamiliste reklaamide lahendus.

Toyota Balticu digikampaania töötasid koos Toyotaga välja ADMi meedia, IT lahenduste arenduse ja veebilehtede sisuhalduse äriliinid. Kampaania eesmärk oli tõsta huvi Toyota mudelite vastu suurendades digimeedia ostetud püsitegevuste efektiivsust ja kvaliteeti ning seeläbi suurendada automüüki. Tehniliselt oli kampaania eesmärk tõsta Toyota veebilehele püstitatud eesmärkide konversioonide määra. Selleks kasutas ADM Facebooki uut, spetsiaalselt autotööstusele loodud lahendust Automotive Model Ads.

„Meile teadolevalt olime esimesed Baltikumis, kel õnnestus testida ja lansseerida Automotive Model Adsi põhine meedialahendus ja nägime kohe, et see on väga hea tööriist Toyota veebilehe liikluse kvaliteedi tõstmiseks. Toyota usaldas meie ekspertarvamust ning kampaania head tulemused ainult kinnitasid seda. Tänu hästi sihitud kampaaniale suunasime Toyota veebilehele need autohuvilised, kes soovisid osta konkreetsete näitajatega autosid, mida Toyota pakkus. Seega oli kampaania mitte ainult innovaatiline, vaid ka võrdselt kasulik nii automüüjale kui ka -ostjatele,“ ütles ADM Interactive’i juht Riho Pihelpuu.

Innovaatilise digiturunduse auhinnaga ja Grand Prix’ga tunnustatud kampaania raames seadistas ADM Toyota Baltikumi veebilehtede analüütika, Meta Pixeli, lõi Automotive Model Adsi nõuetele vastavad kataloogid kõigi saadavalolevate mudelite ja parameetritega ja täiustas kampaanias kasutatavate visuaalide atraktiivsust ning ühtsust. Selleks, et kolmes riigis ja mitmes keeles toimiva lugematute tooteparameetrite kombinatsioonidega lahenduse jooksev haldus ei läheks kliendile liialt kulukaks, lõi ADM süsteemi võimalikult automatiseerituna. Olulise osa sellest lahendusest moodustab liidestus Toyota veebilehega, et süsteemis oleks alati kõige värskem tooteinfo.

Toyota Baltic turundusjuht Elli Tiivel ütles, et autoostu huvilise teekond on viimastel aastatel muutunud ning reeglina ei alga see enam mitte autosalongi külastusega, vaid veebis info otsimisega: „Info kogumise ja võrdlemise protsess on pikem ja põhjalikum kui varem. Facebooki dünaamilised reklaamid on siin olnud suuresti abiks soovitamas kohaseid mudeleid ning viies otse kodulehele lisainfo juurde. Kõikvõimaliku käsitöö elimineerimine ja protsesside automatiseerimine ning tulemuste jooksev analüüs on efektiivse digiturunduse alustalaks. ADM mõistab Toyota vajadusi ning suunda olla innovaatiline mitte ainult sõidukite tootmises vaid ka selles, kuidas vajalik informatsioon õigele inimesele õigel ajal kohale toimetada. Oleme väga tänulikud ADM’ile nende julguse, töökuse ja muidugi ka enda eest rääkivate tulemuste eest.“

Tänu automatiseeritud dünaamilisele reklaamilahendusele, kus reklaami visuaal, tekst, call-to-action ja viide pannakse automaatsel kokku vastavalt kasutaja profiilile, ei pea reklaame pidevalt käsitsi muutma. Ka disainilahendus loodi automatiseeritult – Toyota veebist pärinevad pildid töödeldakse automaatselt õigesse formaati ja neile lisatakse temaatilised pildiraamid, et Facebookis paremini eristuda.

Riho Pihelpuu tunnustas ka klienti julguse ja uudishimu eest: „Tahan veelkord tunnustada Toyota Balticut, kes on alati avatud innovaatilistele lahendustele. Just nemad on meid innustanud uusi võimalusi ja tehnoloogiaid katsetama. Ja mitte ainult innustanud, vaid lausa seadnud eesmärgiks, et lisaks testitud ja töötavatele lahendustele pakuksime pidevalt välja ja katsetaksime erinevaid uusi lahendusi, mida Baltikumis veel tehtud pole. Koostöö Toyotaga on hea näide kliendi ja agentuuri vahel tekkivast sünergiast.“.

Viis kuud kestnud kampaania tulemusel paranes Toyota veebilehele suunatud liikluse kvaliteet ja konversioonimäär Eestis võrreldes teiste makstud digitegevustega 139%. Lätis ja Leedus oli sama näitaja vastavalt 96% ja 126%.

Konkursil hinnatud Toyota Baltic innovaatiline kampaania toimus 1.09.2021 kuni 31.01.2022. Aasta Digitegu 2022 võitjad kuulutati välja Eesti digiturunduse aastakonverentsil Best Internet 2022.

ADM Interactive

E-post: info@adm.ee
Reg nr: 10474271
VAT nr: EE100046715

Tallinn

Kultuurikatel, Põhja pst 27a, Tallinn, 10415
Tel: +372 617 7600

London

124 City Road, London, EC1V 2NX, United Kingdom
Tel: +44 7451 213604

Berlin

Schulstr. 13, 13507 Berlin
Tel: +49 30 374 334 69